دریافت کد انتقال از یک به صفحه به صفحه دیگر

دریافت کد انتقال از یک به صفحه به صفحه دیگر

مهر 93 - اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان فارسان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان فارسان بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

یکی از سؤالاتی که همیشه مطرح بود این هست که آیا در هنگام عزاداری لخت کردن برای سینه زدن جایز هست یا نه. خیلی از مراجع گفتن عیب نداره و خیلی هم گفته اند مشکل داره.

در سینه زنی ها لخت شویم؟

حالا چطور در مجلسی که همه ما معتقدیم خانم فاطمه زهرا (س) و امام زمان (عج) حضور دارند خودم رو لخت کنم؟ این بی حرمتی نیست؟ دور از ادب نیست؟ بی حیایی نیست؟  برادر مداح جناب آقای حاج م.ک که خودم یکی از طرفداران شما هستم، چرا تو مراسماتتون میگید که اونایی که لباس در نیاوردن برن عقب چون صف رو بهم می زنند؟ عزیز دل برادر یا شما اعتقاد نداری که خانم فاطمه زهرا(س) توی اون مجلس هست یا اینکه تابحال به این موضوع دقت نکردی عزیز...

نظر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای:

در صورتى که نامحرم نباشد و مستلزم مفسده نباشد، برهنه شدن و سینه زدن جایز است ولى مناسب است با لباس عزادارى انجام بگیرد.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 93/7/30 | نویسنده : اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان فارسان

 

jjpgpffs64xl3d6y9wkk.jpg
پیام تسلیت اتحادیه انجمن های اسلامی شهرستان فارسان در پی درگذشت آیت الله مهدوی کنی به رهبر انقلاب،
مجلس خبرگان،جامعه ی مدرسین وعموم مردم.




تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 93/7/30 | نویسنده : اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان فارسان

 



روز مباهله روز عزت اسلام و کرامت شیعه

مباهله در لغت به معنای نفرین متقابل است.مباهله در عین سادگی حربه‌ی قاطعی برای اثبات حقانیت دین است.

فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَکمُ‏ْ وَ نِسَاءَنَا وَ نِسَاءَکُمْ وَ أَنفُسَنَا وَ أَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتهَِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلىَ الْکَذِبِین‏  سوره آل عمران آیه 61 ( و هرکه با وجود این علم سوی تو آمده با تو مجادله کند بگو بیائید پسران و زنان و نفوس خویش بخوانیم و تضرع کنیم آنگاه لعنت خدا را به دروغگویان کنیم) از امام کاظم (ع) روایت شده که هیچکس ادعا نکرده که پیغمبر در مباهله با نصاری غیر از علی ابن ابیطالب و فاطمه و حسن و حسین کس دیگری را زیر کساء وارد نموده باشد ، پس تاویل " ابنا ئنا حسن و حسین و تاویل نسائنا فاطمه و تاویل انفسنا علی بن ابیطالب (ع) است.  تفسیر صافی صفحه 92

گروهی از مسیحیان نجران حضرت عیسی (ع) را خدا و یا پسر خدا می‌دانستند، تا اینکه شنیدند قرآن کریم می‌فرماید:
به طور حتم، کافرند آن کسانی که می‌گویند خدا همان مسیح، پسر مریم است...
مسیحیان با شنیدن این آیات گویی آسمان را بر فرقشان کوبیدند.
نجرانیان در پی پاسخ به آیات قرآن بودند که نامه‌ای از رسول اکرم (ص) به دستشان رسید و در آن نوشته شده بود ...
تنها بنده‌ی خدا باشید و تنها فرمان خدا را اطاعت کنید، این حرف من است و اگر دعوت مرا نپذیرفتید باید جزیه (مالیات) بدهید...
نجرانیان از پذیرفتن سخن حق پیامبر صل الله علیه و آله وسلم لجوجانه سرباز زدند؛ در این حال آیه نازل شد که : (قل تعالوا ندع ابناءنا و ابناءکم ... آل عمران/61)؛ ای پیامبر با آنان مباهله کن... به آنان پیشنهاد مباهله شد، گفتند به ما مهلت دهید، مهلت داده شد ...
رسول اکرم(ص) قبل از اینکه قصد مباهله کند، عبا بر دوش مبارک گرفت و حضرت امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه و حسن وحسین علیهم السلام را در داخل در زیر عبا نمود و فرمود: پروردگارا! هر پیغمبری را اهل بیتی بوده است که مخصوص‌ترین خلق بر آن پیغمبر بوده‌اند، خداوندا اینان اهل بیت منند، آنها را تطهیرشان کن.
سپس جبرئیل امین نازل شد و آیه تطهیر (انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس ...) ؛ را در شأن اهل بیت (ع) آورد (سوره احزاب، آیه‌ی33) آنگاه رسول اکرم آن چهار بزرگوار را برای مباهله با خود بیرون برد.
بزرگ نجرانیان گفت: از رفتار و کردار بزرگ آنان (پیامبر اکرم(ص) ) پیداست که او برحق است. من همراه او چهره‌هایی می‌بینم که اگر برای دعا دست بر آسمان بردارند کوه‌ها را از جا می‌کنند و این بیابان بر ما آتش می‌شود و یک مسیحی بر روی زمین باقی نمی‌ماند؛ صلاح ما نیست که با او مباهله کنیم و باید شرط جزیه را بپذیریم و به سلامت به شهر و دیار خود برگردیم که چنین هم شد.

اعمال روز مباهله
غسل، روزه، دو رکعت نماز مانند روز عید فطر، خواندن دعای مباهله، خواندن دعا بعد از دو رکعت نماز و هفتاد مرتبه استغفار، صدقه دادن، زیارت امیرمؤمنان علیه السلام و مناسبتر از همه خواندن زیارت جامعه کبیره.

 




تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 93/7/27 | نویسنده : اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان فارسان

تقدیم به روح بلند شهید علی خلیلی

صدای بال فرشته مرگ که آمد فهمیدم خدا صدایم زده است. روحم از جسم زخمی ام جدا شد و نور سفیدی راه آسمان را نشانم داد و سرشار از شادی به سوی عرش بال گشودم.

نزدیکتر که شدم چشمم به درهای بهشت افتاد و خنده مستانه ام فلک را در بر گرفت. ناگهان صدایی از زمین بلند شد. برگشتم و به زمینی که برایم حقیر شده بود نگاه انداختم. در خیابانی عده ای مزاحم ناموس مردم شده بودند و طلب کمک می کرد اما فریاد رسی نبود.

آن طرف احمد و علی را دیدم که از مسجد بیرون آمده بودند ولی از کنار دختر بدحجابی به راحتی گذشتند و هیچکدام او را امر به معروف نکرد. کمی دورتر حمید در دانشگاه با همکلاسی های بدحجابش گل می گفت و گل می شنید.

شهید که می شوی دلت می گیرد

هر کسی را که دیدم بی تفاوت از کنار گناه راحت می گذشت و کسی آمری به معروف نبود. ولی محمد، محمد است که به جرم امر به معروف کردن بازداشت شده بود. دلم برایش سوخت.

 یاد سخن رسول خدا افتادم که فرمودند : هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منکر نکنند، و از نیکان خاندان من پیروى ننمایند، خداوند بدانشان را بر آنان مسلّط گرداند و نیکانشان دعا کنند امّا دعایشان مستجاب نشود.(امالى صدوق، ص‏254)

ماندم به بهشت بروم یا به زمین برگردم؟ هنوز رگ غیرتم که از زخم روزگار پاره شده بود ورم داشت. هنوز زمین تشنه خون های بود که در رگ غیرتی ها به جوش آمده. کاش می شد برگشت. اما ندایی می گفت بهشت پاداش خوبان است و زمین باشد برای اهلش. باشد که رستگار شوند...

 مطلب کنایه ای بود به خودمون که یادمون نره علی برای چی پر کشید و رفت...

 

 

 نامه شهید علی خلیلی به رهبر معظم انقلاب 15 روز قبل از شهادت

سلام آقا جان!
امیدوارم حالتان خوب باشد. آنقدرخوب که دشمنانتان از حسودی بمیرند و از ترس خواب بر چشمانشان حرام باشد. اگر از احوالات این سرباز کوچکتان خواستار باشید،خوبم؛دوستانم خیلی شلوغش میکنند. یعنی در برابر جانبازی هایی که مدافعان این آب و خاک کرده اند،شاهرگ و حنجره و روده و معده من عددی نیست که بخواهد ناز کند… هر چند که دکترها بگویند جراحی لازم دارد و خطرناک است و ممکن است چیزی از من نماند…من نگران مسائل خطرناک تر هستم… من میترسم از ایمان چیزی نماند.

آخر شنیده ام که پیامبر(ص) فرمودند: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، خداوند دعاها را نمی شنود و بلا نازل میکند. من خواستم جلوی بلا را بگیرم.اما اینجا بعضی ها میگویند کار بدی کرده ام. بعضی ها برای اینکه زورشان می آمد برای خرج بیمارستان کمک کنند میگفتند به تو چه ربطی داشت؟!!مملکت قانون و نیروی انتظامی دارد!ولی آن شب اگر من جلو نمی رفتم، ناموس شیعه به تاراج میرفت ونیروی انتظامی خیلی دیر میرسید. شاید هم اصلا نمی رسید…یک آقای ریشوی تسبیح بدست وقتی فهمید من چکار کرده ام گفت : پسرم تو چرا دخالت کردی؟ قطعا رهبر مملکت هم راضی نبود خودت را به خطر بیندازی!

من از دوستانم خواهش کردم که از او برای خرج بیمارستان کمک نگیرند، ولی این سوال در ذهنم بوجود آمد که آقاجان واقعا شما راضی نیستید؟؟ آخر خودتان فرمودید امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز شب واجب است.آقاجان!بخدا دردهایی که میکشم به اندازه ی این درد که نکند کاری بر خلاف رضایت شما انجام داده باشم مرا اذیت نمیکند. مگر خودتان بارها علت قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و از منکر تشریح نفرمودید؟مگر خودتان بارها نفرمودید که بهترین راه اصلاح جامعه تذکر لسانی است؟یعنی تمام کسانی که مرا توبیخ کردند و ادعای انقلابی گری دارند حرف شمارا نمی فهمند؟؟یعنی شما اینقدر بین ما غریب هستید؟؟

رهبرم!جان من و هزاران چون من فدای غربتت. بخدا که دردهای خودم در برابر درد های شما فراموشم میشود که چگونه مرگ غیرت و جوانمردی را به سوگ مینشینید.آقا جان!من و هزاران من در برابر درد های شما ساکت نمی نشینیم و اگر بارها شاهرگمان را بزنند و هیچ ارگانی خرج مداوایمان را ندهد بازهم نمی گذاریم رگ غیرت و ایمان در کوچه های شهرمان بخشکد.

بشکست اگر دل من بفدای چشم مستت
سر خمَ می سلامت شکند اگر سبویی





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 93/7/12 | نویسنده : اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان فارسان

سال دهم هجرت و آخرین سفر حج آخرین رسول خدا بود. میان راه مکه و مدینه محمد، فرشته وحی را دید که آیه ای بسیار مهم بر بال هایش سنگینی می کرد. و آن آیه این بود :

«یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرین‏»
ای پیامبر! آنچه را از طرف پرودگارت به تو نازل شده، به مردم ابلاغ کن، و اگر انجام ندهی، رسالت او را به انجام نرسانده‌ای و خدا تو را از مردم حفظ می‌کند. خداوند مردمان کافر را هدایت نمی‌کند. مائدة/67

آری جبرئیل مأموریت یافته بود تا از طرف پروردگار به پیامبرش بگوید با جدیّت و اهتمام تمام آن را ابلاغ کن و به گوش مردم برسان تا کسی بعداً نگوید این مطلب به ما نرسید و مردم بدانند آنچه پیامبر می‌گوید از جانب خودش نیست، از طرف خداست، خدایی که صاحب اختیار همه است و ابلاغ این موضوع به شکل عملی و در قالب یک مراسم باشد و از ابلاغ این امر مهم ترس و هراس نداشته باش زیرا که خداوند وعده می‌دهد او را از شرّ مردم حفظ کند. و آن امر مهم نشانه‏اى است از تداوم خط نبوت که سرچشمه آن از غدیر شروع و تا پایان هستی ادامه خواهد داشت که همانا ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) است و تا زمان آخرین منجی  عالم پیوسته جاریست.

غدیر سرچشمه ایست که به دریای مهدویت می ریزد

 تابحال دقت کردین وقتی معلم از کلاس میره بیرون مبصر کلاس رو به عنوان جانشین قرار میده. وقتی میخواین بریم مرخصی یکی از همکار هارو جانشین برا خودمون انتخاب می کنیم. وقت مدیر اداره میره مأموریت برا خودش جانشین میزاره. همه و همه این کار رو می کنند. حالا شما میگید آیا پیامبر جهان اسلام از این امر بسیار مهم غافل بوده اند؟





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 93/7/12 | نویسنده : اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان فارسان

 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان فارسان می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : عمارها - صالحون